بررسی تاثیر کیفیت مراوده با مشتری در بازاریابی الکترونیک، بر وفاداری مشتریان محصولات شرکت های صنایع غذایی

مدیریت بازرگانی

مدل وفاداری الکترونیکی
اطلاعات پروپوزال
عنوان بررسی تاثیر کیفیت مراوده با مشتری در بازاریابی الکترونیک، بر وفاداری مشتریان محصولات شرکت های صنایع غذایی
رشته و گرایشمدیریت بازرگانی
کلمات کلیدیوفاداری الکترونیکی, ارزش ادراک شده,کیفیت مراوده
روش تحقیقمعادلات ساختاری
نوع فایلword، تایپ شده و آماده
۶۰۰۰ تومان – پرداخت

کیفیت مراوده

سطح بالای کیفیت برای مشتری ارزش افزوده ایجاد کرده و منجر به وفادار شدن مشتری می‌شود. خدمات ارتباطی، تحویل کالا، پرداخت، سیستم‌های پاداش دهی و ضمانت پس از فروش از مجموعه عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات الکترونیکی می‌باشند (قنادان و علیزاده، ۱۳۸۵: ۶). کاتلر و همکاران (۲۰۰۳) کیفیت را از دو بعد تکنیکی و وظیفه‌ای مدنظر قرار می‌دهند. کیفیت تکنیکی به ابعاد ملموس خدمت (آنچه به مشتری ارائه می‌شود یا آنچه مشتری دریافت می‌کند) مربوط است. از طرفی، کیفیت وظیفه‌ای به ابعاد ناملموس خدمت مانند اتفاقات و تعاملاتی که بین کارکنان و مشتریان در طول رویارویی با خدمات صورت می‌گیرد و درواقع چگونگی ارائه خدمت به مشتری اشاره دارد. هو و لی (۲۰۰۷) محققانی بودند که ابعاد مختلف کیفیت در وب‌سایت‌های بازاریابی و فروش محصولات را مورد تحلیل قراردادند. آن‌ها در تحقیق خود ابتدا به مروری بر ابعاد وسیع کیفیت که نویسندگان قبلی بدان‌ها اشاره نموده‌اند پرداختند. ازجمله این ابعاد می‌توان از قابلیت دسترسی، اعتبار، امنیت، رنگ، ظاهر، کارکردگرایی، خدمات ارتباطی، هدایت و طراحی نام برد که نشان می‌دهد کیفیت مفهومی بسیار متنوع و چندبعدی است.

ارزش ادراک شده

دان و همکاران (۲۰۰۹) بیان می‌دارند که ارزش ادراک‌شده یکی از مقدمات اصلی در تصمیم خرید و وفاداری قلمداد می‌شود. مشتریان ارزش را از طریق مقایسه بین آنچه با خرید یک محصول به دست می‌آورند با آنچه با خرید همان محصول از دست می‌دهند درک می‌کنند. ارزش یک محصول ممکن است به دلایل مختلفی در برخی شرایط بیش از ارزش واقعی آن ادراک شود و مشتری حاضر باشد برای به دست آوردن آن، بیش از ارزش واقعی آن پول پرداخت کند. در محیط اینترنت نیز انتظار می‌رود تا کاربران، تصورات و ادراکات یکسانی از محصولات وب‌سایت دفاتر مسافرتی نداشته باشند. از طرفی می‌توان انتظار داشت تا ارزش ادراک‌شده بر وفاداری رفتاری آن‌ها تأثیرگذار باشد.

وفاداری الکترونیکی

ایگلی و چایکن (۱۹۹۳) نگرش را “تمایلات روانشناسی افراد برای ارزیابی یک موضوع خاص با درجه‌ای از تأیید یا عدم تأیید”تعریف می‌کنند. دنیس و همکاران (۲۰۰۹) در مدل خود نشان دادند که نگرش مصرف‌کننده الکترونیکی به صورت مثبتی تحت تأثیر تصویر (انگاره) خرده‌فروش الکترونیکی است که در گام بعدی نگرش فرایند تصمیم خرید را تسهیل می‌کند، زیرا درواقع تصویر مفهومی است که در هنگام ارزیابی یک محصول سبب هدایت اعمال مشتری می‌شود.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *