بررسی عوامل موثر بر تجارت الکترونیک و تاثیر آن بر عملکرد بازاریابی شرکت های کوچک و متوسط

پروپوزال، گرایش مدیریت بازاریابی

تجارت الکترونیک
اطلاعات پروپوزال
عنوان بررسی عوامل موثر بر تجارت الکترونیک و تاثیر آن بر عملکرد بازاریابی شرکت های کوچک و متوسط
رشته و گرایشمدیریت بازرگانی
کلمات کلیدیتجارت الکترونیک، عملکرد ، بازاریابی، شرکت های کوچک و متوسط
روش تحقیقمعادلات ساختاری
نوع فایلword، تایپ شده و آماده
۶۰۰۰ تومان – پرداخت

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیکی یک مفهوم جدید نیست و استفاده از فناوریهای الکترونیکی و انجام امور بازرگانی به سالها قبل باز میگردد. خرید یا استفاده از بستر اینترنت برای انجام تجارت الکترونیکی، امتیازات ویژه ای را برای اینگونه امور به ارمغان آورده است. یکی از مهمترین امتیازات، کاهش هزینه هاست که با رشد اینترنت کمتر نیز میگردد. ترکیب تجارت و الکترونیک درواقع از سال ۱۹۷۰ آغاز شد.  در آن زمان شرکتهای بزرگی دست به تشکیل شبکه های کامپیوتری زدند تا اطلاعات تجاری را بین خود و تولیدکنندگان دیگر مبادله کنند. این روش مبادله الکترونیکی داده ها نامیده شد. مبادله الکترونیکی داده روشی است برای تبادل اطلاعات تجاری متداول با قالبی مشخص از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر. هزینه های پایین ذخیره و بازیابی اطلاعات، دقت اطلاعات، ارتباطات سریع و کاهش امور کاغذی از جمله امتیازاتی است که میتوان برای مبادله الکترونیکی داده برشمرد

عوامل بازار

رابینز در مورد نیرو هایی که باعث تغیر می شوند از عامل رقابت در بازار نام می برد که در حالت افزایش این رقابت، سازمان هایی را موفق می داند که بتوانند در صحنه رقابت و در برابر پویایی و تغیراتی که به سرعت رخ می دهند واکنشی مناسب از خود نشان دهند( رابینسون ۱۹۹۸). همچنین آکرن و کاوایی نیز به عواملی که  باعث رقابت در بازار می شند به عنوان عوامل اثر گذار بر بکار گیری تجارت الکترونیک نام می برند. این عوامل به دو دسته پویایی رقابتی و پویایی مشتری تقسیم می شوند.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *