بررسی اثرات برونسپاری منابع انسانی بر عملکرد سازمان

پایان نامه، مدیریت بازرگانی

اطلاعات پایان نامه
عنوان پایان نامهبررسی اثرات برونسپاری منابع انسانی بر عملکرد سازمان
رشته و گرایشمدیریت بازرگانی
روش تحقیقمعادلات ساختاری
تعداد صفحات۱۲۷
پرسشنامهدارد
سال انجام تحقیق۱۳۹۰
کلمات کلیدیبرونسپاری، منابع انسانی، عملکرد سازمان
نوع فایلاین فایل به صورت PDF آماده استفاده دانشجویان و محققین می باشد.

برونسپاری منابع انسانی

به عنوان یک مدیر باید بدانید که در هر شغل چه کوچک و چه بزرگ نیازمند تقسیم وظایف با کارکنان خود هستید. دست یابی به این هدف با تامین خدمات منابع انسانی در خارج از موسسه امکان پذیر خواهد بود.درگیری‌های غیر سازمانی مشاغل، هم‌چون نظارت ناعادلانه‌ی برخی دولت‌ها و مانند آن سبب شده است تا آن‌ها به جای به دست آوردن اطلاعات تازه با مشکلات گمراه کننده دست و پنجه نرم کنند. آمار نشان می‌دهد که مشاغل کوچک و متوسط در حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد وقت خود را برای عمل به الزام‌هایی صرف می‌کنند که بزرگ‌ترین مانع بر سر تولیدات آن‌هاست. مدیران نمی‌توانند تنها با پرداختن به منابع انسانی از پس مدیریت سازمان خود برآیند.
بهترین راه حل برای از بین بردن دغدغه‌ی خدمان منابع انسانی در سازمان‌ها سپردن این وظایف به بیرون از سازمان است. با برون‌سپاری خدمات منابع انسانی از درگیری‌های سازمان برای تامین این خدمات کاسته می‌شود. امروزه در کنار نیاز به مدیران فروش و مشاوران خدمات باتجربه، نیاز به برون‌سپاری بسیاری از احتیاجات شرکت انکارناپذیر است.
اما پیش از دست به کار شدن برای استفاده از تامین‌کنندگان در بخش خدمات منابع انسانی، یک بررسی دقیق در زمینه‌ی توان‌مندی‌ها، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها انجام دهید. لیندا فورد، مدیر بخش گروه فورد در رم، می‌گوید: از خودتان بپرسید به کجا می‌خواهید برسید؟ برون‌سپاری بخش تامین خدمات منابع انسانی تا چه میزان شما را در رسیدن به هدف یاری می‌کند؟
از دیدگاه فورد این خدمات ممکن است کاستی‌هایی داشته باشند:
۱- بدون هدف یا راهکار باشند.
۲- بدون بررسی دقیق نیازهای سازمان انجام شوند.
۳- ارتباط مناسبی با کارکنان نداشته باشند.
۴- برمبنای استانداردها تنظیم نشده‌ باشند

اصول منابع انسانی

اصول منابع انسانی
صورت حقوقی کارکنان ساده‌ترین نوع خدمات منابع انسانی است. اگر بخش مالی سازمان خود را تامین کنندگان خارج از سازمان سپرده‌اید، می‌دانید که در این راستا تامین‌کننده در پایان هر ماه با کسر هزینه‌ها، مالیات و سایر حساب و کتاب‌ها برای کارمندان چک می‌کشد. قبل از امضای چک، به دقت صورت حقوق را بخوانید و آن را با صورت حقوقی تامین کنندگان داخلی مانند پردازش خودکار داده‌ها (www.adp.com)،مزایای خدمات حقوقی (www.advantagepayroll.com)،پرداخت چک(www.paychex.com) و… مقایسه کنید. حال بررسی کنید که هر کدام از این آمار و ارقام در جای درست خود قرار دارند یا نه. تمام تصمیم‌های مربوط به استخدام و اخراج یا برنامه‌های مربوط به تعطیلات و مرخصی استعلاجی را باید به درستی مرور کنید. در بسیاری موارد گاه این تصمیم‌ها به کلی فراموش می‌شوند.
آرلن ورنون، مشاور بخش تامین خدمات منابع انسانی، در موسسه‌ی ادن پرری می‌گوید: شما به یک حساب‌رسی منابع انسانی نیازمندید. صاحبان مشاغلی که به موسسه‌ی ما رجوع می‌کنند، دو دسته‌اند: افرادی که با کارکنان خود همواره مشکلات جدی دارند یا افراد فعالی که خود را ناتوان از مدیریت کارکنان می‌پندارند.
ورنون می‌گوید: پس از برآورد نیازهای سازمان، من این نیازها را در دفترچه‌ای که پیش از این توسط یک وکیل مطالعه شده است، یادداشت می‌کنم. سپس توضیحات مربوط به شغل هرکدام از کارمندان را نیز یادآور می‌شوم. این دفترچه حاوی سیاست‌های شرکت درباره‌ی خدمات سلامت و رفاه یا استخدام کارآموز و جدا شدن کارکنان است. افزون بر این شما باید قوانین ضد تبعیض، تامین امنیت و … تنظیم کنید.
جمع‌آوری چنین اطلاعاتی برای سازمان هزینه‌ای در حدود بیش از ۳ هزار دلار به همراه خواهد داشت.بنابراین اگر سعی کنید در تامین خدمات نیروی انسانی از بخش بیرون از سازمان کمک بگیرید، می‌توانید در مراحلی در هزینه و وقت صرفه‌جویی کنید. در بسیاری از کشورها بنگاه‌‌های موقتی وجود دارند که مهارت‌های منابع انسانی ویژه عرضه می‌کنند. برای مثال گروه آشر در روزلند، قراردادهای حرفه‌ای منابع انسانی را به مبلغ ۵۰ تا ۶۰ دلار برای یک ساعت کار تنظیم می‌کند. سوزان آشر مدیر اجرایی این موسسه می‌گوید: امروزه بسیاری از مدیران منابع انسانی از کار برکنار می‌شوند. پیش از استخدام افراد حرفه‌ای در پروژه‌ها، مدیران باید گزارش‌هایی کامل از تمام فعالیت‌های احتمالی خود تهیه کنند. به این ترتیب، اهداف از ابتدا تعریف و هزینه‌ها برآورد می‌شوند و شما به هیچ کس بر خلاف این دستورالعمل مبلغی پرداخت نخواهید کرد.‍

ارزیابی عملکرد

ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد

بهبود مستمر عملکرد سازمانها، نیروی عظیم هم افزایی(Synergy) ایجاد می کند که این نیروها می تواند پشتیبان برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصت های تعالی سازمانی شود. دولت ها و سازمان ها و موسسات تلاش جلو برنده ای را در این مورد اعمال می کنند. بدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالش های پیش روی سازمان و کسب بازخور و اطلاع از میزان اجرا سیاست های تدوین شده و شناسایی مواردی که به بهبود جدی نیاز دارند، بهبود مستمر عملکرد میسر نخواهد شد. تمامی موارد مذکور بدون اندازه گیری و ارزیابی امکان پذیر نیست. لرد کلوین فیزیکدان انگلیسی در مورد ضرورت اندازه گیری می گوید: «هر گاه توانستیم آنچه درباره آن صحبت می کنیم اندازه گرفته و در قالب اعداد و ارقام بیان نماییم می توانیم ادعا کنیم درباره موضوع مورد بحث چیزهایی می دانیم. در غیر این صورت آگاهی و دانش ما ناقص بوده و هرگز به مرحله بلوغ نخواهد رسید» علم مدیریت نیز مبین مطالب مذکور است. هر چه را که نتوانیم اندازه گیری کنیم نمی توانیم کنترل کنیم و هر چه را که نتوانیم کنترل کنیم مدیریت آن امکان پذیر نخواهد بود. موضوع اصلی در تمام تجزیه و تحلیل های سازمانی، عملکرد است و بهبود آن مستلزم اندازه گیری است و از این رو سازمانی بدون سیستم ارزیابی عملکرد قابل تصور نمی باشد.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *